1

Τώρα η σχεδίαση της καθημερινής προπόνησης ηλεκτρονικά για να κρατήσετε αρχείο όλης της χρονιάς στον υπολογιστή σας, είναι πλέον εύκολη με το πολύτιμο αυτό εργαλείο - Τηλ. Επικοινωνίας : Π. Τοκπασίδης: 6989636953

2

Το εγχειρίδιο 50 Ασκήσεις για όλες τις Aγωνιστικές Καταστάσεις είναι πλέον έτοιμο και προσφέρεται σε ηλεκτρονική μορφή pdf και σε έκδοση flash. Πληροφορίες στο email: ptokpa@teihal.gr

Καλώς ήρθατε στο....

19 Ιαν 2013

Ομιλία στην ομάδα. Τι να πω;

Η ομιλία της ομάδας πριν από το παιχνίδι θα πρέπει να επαναλάβει τό τι θέλουμε να πετύχουμε.
Αυτό ενδέχεται να διαφέρει με βάση τον αντίπαλο.
Μπορεί να πρέπει να επιβάλουμε τον ρυθμό μας για κάποιες ομάδες ή μπορεί να χρειαστεί να γίνουν κάποιες προσαρμογές για άλλες ομάδες από την αρχή.



Θα υπάρχουν επίσης ομάδες που θα ταιριάζουν ομοιόμορφα με το στυλ παιχνιδιού μας και έτσι θα πρέπει να τονίσουμε
την εκτέλεση των ατομικών και ομαδικών εργασιών.
Μια πολύ νεανική ομάδα μπορεί να χρειαστεί κάποιο κίνητρο από εμάς.
Μια ποιό έμπειρη ομάδα χρειάζεται περισσότερες διευκρινίσεις για την σωστή της λειτουργία.
Κάθε παίκτης πρέπει να ξέρει τι πρέπει να κάνει, έτσι ώστε η ομάδα να λειτουργεί σαν μια ΜΟΝΑΔΑ.


Επιτρέψτε μου να σας δώσω μερικά παραδείγματα.
Όταν παίζουμε με μια ασθενέστερη ομάδα, θα πρέπει να επιδιώξουμε να κερδίζουμε την μπάλα ψηλά στο γήπεδο πιέζοντάς την για να πάρουμε την πρωτοβουλία των κινήσεων και να τους αναγκάσουμε να κάνουν λάθη στο παιχνίδι τους.
Μπορεί να εξασφαλίσουμε ότι οι παίκτες μας γνωρίζουν την γραμμή της πίεσης και το σημείο όπου θέλουμε να αναγκάσουμε την άλλη ομάδα να κινηθεί.
Αν η ομάδα δεν είναι πολύ τεχνική, μπορούμε να τους αναγκάσουμε να παίξουν την κυκλοφορία της μπάλας πιέζοντάς τους στο κέντρο του γηπέδου.
Μπορεί επίσης να θέλουμε να πιέσουμε τα μπακ για να τους αναγκάσουμε να διώχνουν την μπάλα στα τυφλά ή αν την κλέβουμε να είμαστε κοντά στην περιοχή τους.
Μπορεί να παίξουμε με ένα επιπλέον επιθετικό ώστε να βοηθήσει σε αυτό.


Εάν παίζουμε με μια καλύτερη ομάδα απο εμάς, μπορεί να θέλουμε να πιέσουμε πιο πίσω δίνοντας χώρο λίγο πάνω απο την σέντρα.
Προστατέυουμε κυρίως τον χώρο πίσω μας και κοντά στην περιοχή και για να το πετύχουμε αυτο θα πρέπει να ζητήσουμε απο τους παίκτες μας να υπάρχει επικοινωνία.
Ίσως χρειαστούμε και πέντε μεσαία χάφ με τον έναν να κατέχει θέση λίμπερο ώστε να μας διευκολύνει στην περίπτωση της διαγώνιας μπαλιάς.
Μπορεί επίσης να θέλουμε να αναλάβει ένα πολύ καλό αντίπαλο παίκτη όπου σχεδόν όλες οι επιθέσεις της αντίπαλης ομάδας περνούν απο αυτόν.
Επιθετικά μπορεί να χρειαστούμε εμείς εναν τέτοιο παίκτη που μπορεί να κρατήσει την μπάλα για λίγα δευτερόλεπτα για να δώσει το χρόνο στους πίσω παίκτες να ανέβουν στην επίθεση.


Όσον αφορά το ημίχρονο, θα πρέπει να σκεφτούμε προσαρμογές εάν το σχέδιό μας δεν λειτουργεί καλά.
Οι παίκτες δεν αποδίδουν πάντα σύμφωνα με δυνατότητες τους άρα θα πρέπει να κάνουμε αντικαταστάσεις κατά την διάρκεια του δευτέρου ημιχρόνου ή αμέσως.
Κρατάμε την ομιλία μας στο ημίχρονο συνοπτική. Οι πάρα πολλές πληροφορίες δεν έχουν καμία επίδραση στους παίκτες αυτή την χρονική στιγμή.
Εστιάζουμε την προσοχή σε 2-3 τομείς ώστε να μην προκαλούμε στην ομάδα ανησυχία.
Μπορούμε ωστόσο, να μιλήσουμε συγκεκριμένα ατομικά με κάποιον παίκτη μας για το πώς αυτός εκτελεί τις εντολές μας και τι μπορεί να κάνει παραπάνω για να βοηθήσει καλύτερα την ομάδα μας.


Μπορεί να υπάρχουν φορές που να έχετε να πείτε λίγα, γιατί η ομάδα παίζει καλά.
Όπως επίσης μπορούμε να πούμε ότι "δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που πρέπει να πω", αλλά θα πρέπει να έχουμε διαβάσει καλά το παιχνίδι, να υπενθυμίσουμε τις υποχρεώσεις στους παίκτες μας και μετά να κάνουμε τις ανάλογες προσαρμογές.
Άλλες φορές, όταν όλα φαίνεται να πηγαίνουν στραβά τότε είναι που πρέπει να επικεντρωθούμε στα σημαντικά σημεία έμφασης του παιχνιδιού του ημιχρόνου.
Δεν μπορούμε να διορθώσουμε τα πάντα στο ημίχρονο, αλλά μπορούμε να αλλάξουμε το παιχνίδι μας με τις βασικές ρυθμίσεις κλειδιά.

(c) 2013, Τοκπασίδης Παναγιώτης